11/Oct/12: KUVIA LISÄTTY. // PHOTOS ADDED.
Olen
täällä jo jonkin aikaa miettinyt, miten kaikki vaikuttavat tuntevan toisensa.
Kuljettaja toivotti aamulla hyvät huomenet ja totesi, että taidat päästä tänään
aiemmin töistä. Vaivautunut naurahdus ja myönsin, että tällainen erehdys on
toiveena. Tiedän nyt, että minuakin seurataan… Vainoharhaisuuttani ruokki myös
aamulla autossa ollut ”valtava” hämähäkki. Kun sitä yritettiin ottaa kiinni,
niin se hävisi. Jalkaani kutitti koko aamupäivän…
Aamulla
taas HPV-rokotuksia. Tytöt olivat tässä koulussa paljon rauhallisempia kuin
edellisessä. Ei mitään valtavaa draamaa, eikä kukaan pyörtynyt tai oksentanut,
harva edes itki. Kieltäydyin itse iltapäivällä influenssarokotteesta. Aion
tänäkin vuonna ottaa sen riskin, etten taaskaan sairastu.
Kotiin,
vaatteiden vaihto ja siten pikapikaa juna-asemalle. Kävely teki terää, mutta
juna olikin hajonnut ja jouduimme odottamaan puoli tuntia seuraavaa. Jos en
kaikesta ulkona seisoskelemisesta ja odottelusta kohta sairastu uudelleen
johonkin pöpöön niin jo on ihme! Juna oli aivan tupaten täynnä Treforestista
Cardiffiin, kun opiskelijat täyttivät vaunut.
Student
lock-in alkoi klo 20. Tapahtuman ideana oli siis pitää St. David’s
–kauppakeskus osittain auki klo 20 jälkeen klo 22:30 asti. Tapahtumaan
osallistuvilla kaupoilla oli erilaisia tarjouksia opiskelijoille vaihdellen
ilmaisista lahjoista 10-25 % alennuksiin. Väkeä oli aivan älyttömästi ja jonot
sitten sen mukaiset! Mitään niin upeaa en löytänyt, että olisin viitsinyt
jonottaa 50 metrin matkan 20 prosentin takia. Pelkästään Starbucksiin
jonottaminen kesti 10 minuuttia.
Keli
oli varsin sumuinen Cardiffissa, joten hiukset olivat varsin vallattomalla
tuulella. Susannan tilanne oli vielä pahempi, sillä hänellä on luonnostaan pörröinen
tukka. Juna oli jälleen melko täysi paluumatkalla Trefforestiin asti. Suurin
osa ihmisistä jäi pois Treforestissa ja me jatkoimme vielä puoli tuntia
syvemmälle vuoristoon.
Pienen
Tesco-reissun jälkeen saimme Susannan soittamaan meille taksin! Jee, hyvä
Susanna! Olimme Hannan kanssa niin ylpeitä! Kämpälle päästyämme tytöt menivät
nukkumaan, minä muokkasin ja julkaisin blogissa Susannan kuvaaman videon
Student lock-in –tapahtumasta ja sitten sammuin itsekin sänkyyn.
Rankka
päivä, mutta onneksi tuli koettua. Jostain syystä, vaikka olinkin väsynyt, en
saanut nukahdettua ennen klo 2:30.
PS. Hanna ja Susanna, voitte kirjoittaa kommentteihin, jos haluatte lisätä jotain. Mun väsyneet aivot eivät toimi tämän yksityiskohtaisemmin juuri nyt.
PS. Hanna ja Susanna, voitte kirjoittaa kommentteihin, jos haluatte lisätä jotain. Mun väsyneet aivot eivät toimi tämän yksityiskohtaisemmin juuri nyt.
~*~*~*~
I’ve noticed for some time now that
people seem to all know each other. This morning the driver said good morning and
mentioned that I seem to be getting off a bit earlier today. An awkward chuckle
and I admitted that I’m hoping for a mistake like that to take place today. I
know now that I’m being followed as well… It didn’t do any good to my paranoia
that there was a “giant” spider in the bus this morning. When they tried to
catch it, it vanished. My leg’s been itching the entire day…
HPV vaccinations today again. The
girls this time were a lot calmer than they were in the previous school. No
massive drama, no one fainted nor vomited, not many even cried. I said no to a
flu jab this afternoon. I’m going to take my chances this year again that I won’t
get the flu.
In the afternoon I got home, got changed
and then walked quickly to the train station. The walk was very nice but the
train had actually broken down so we had to wait for half an hour for the next
one. If I’m not getting down with some bug again soon for all this standing and
waiting outside, it’s a miracle! The train was absolutely packed between
Treforest and Cardiff when the students filled the wagons.
Student lock-in began at 8 pm. The idea
of the occasion was to keep the St. David’s mall partially open after 8 pm
until 10:30 pm. The stores which participated in the even had all kinds of
offers for students varying from free gifts to 10-25 % discounts. There were
oodles of people there and the queues were accordant! I didn’t find anything so
spectacular that I would’ve wanted to get behind a 50-meter-queue just for 20
%. The line even to Starbucks took 10 minutes.
The weather was very foggy in Cardiff
so my hair was quite unruly by the end of the evening. Susanna was even worse
with her naturally fuzzy hair. The train was rather full on the way back again
until Treforest. Most of the people got off at Treforest and we continued 30
minutes further to the mountains.
After a little shopping at Tesco, we
managed to get Susanna to call us a taxi! Yay, go Susanna! Hanna and I were so proud! At the flat the girls went to bed, I edited and posted on my blog the
video Susanna had filmed at the Student lock-in event and then I went to bed as
well.
It was a busy day but I’m glad I
experienced it. For some reason, even though I was exhausted, I couldn’t sleep
until 2:30 am.
PS. Hanna ja Susanna, you may write on the comments if you'd like to add something. My tired brain won't function in any more detailed manner at the moment.
Kyllä, juna oli oikeasti täynnä. //
Yes, the train really was full.
Jonotimme noin tunnin sisälle pääsyä. //
We queued for about an hour to get in.
Väkeä oli paljon. //
There were lots of people there.
Video Student lock-in -tapahtumasta. //
A video of the Student lock-in event.
Muutama singer-ompelukone kaupan ikkunassa. //
A couple of Singer-sewing machines on a shop window.
Matkalla takaisin juna-asemalle. //
Heading back to the train station.
Bad hair day.

Ei juurikaan lisättävää, toi video on aika tyhjentävä!
ReplyDelete