Thursday, 24 April 2008

Thailand - day 85 (MHS)

Tänään otettiin koulukuva. / Today we took the school photo.

Illalla lähdin Virpi-Marian kanssa iltatorille vielä viimeiset tuliaiset ostamaan. Torin jälkeen kävimme vielä viimeisessä jalkahieronnassa. Hierontapaikassa naisilla oli televisio auki, sillä paikallinen Salatut Elämät täytyi luonnollisesti katsoa. Joku nainen oli raskaana ja sitten kaksi miestä tappeli ja sitten toinen niistä miehistä päätyi baariin juomaan. En valitettavasti tämän paremmin ymmärtänyt juonta. Hieronnan lopussa hartiahierontakin hoidettiin ehdottomasti niin päin, että hierojat pystyivät seuraamaan televisiota samalla. Oli se hieronta silti ihan 200 bahtin arvoista.
Olin niin huojentunut, kun sain tänään Suomesta viestin: “Täällä on aivan ihanan lämmin ja kesäinen ilma”. Olen pelännyt, että joudun palelemaan ja pitämään villahousuja koko kesän. Täällä tänäänkin laski asteet viimein 30 ja 35 Celcius-asteen välille, joten pystyi vaihteeksi jopa hengittää ja käymään makuuhuoneesta nopeasti keittiössä ilman, että täytyi palata suihkun kautta ilmastoituun makuuhuoneeseeni. Niin montako astetta siellä Suomessa on?

In the evening I left with Virpi-Maria to the evening market to buy some last presents. After the market we also went to the foot massage for one last time. At the massage parlour the women had the TV on for there was no way that the local “7de Laan” was to be missed. Some woman was pregnant and then two men had a fist-fight and then the other man ended up in a bar drinking. Unfortunately I couldn’t understand the plot any better. In the end of the massage the shoulder massage was done so that the women could face the TV at the same time. Well the massage was still worth the 200 baht.
I was so relieved when I received an SMS from Finland today: “It’s so nicely warm and summery weather”. I’ve been afraid that I have to feel cold and wear woolen pants the whole summer. The temperature went finally down to something between 30 and 35 degrees Celcius today so one could actually breathe and go quickly from the bedroom to the kitchen without having to have a shower before returning to the air-conditioned bedroom. So how many degrees is there in Finland?