Tuesday, 4 March 2008

Thailand - day 34 (BKK)

Olen nyt pitänyt joka päivä ilmastointia jonkin verran päällä, sillä huoneessa ei pysty muutoin nukkumaan. Nyt vain alkaa olla hieman vilustumisoireita, joten täytynee varmaan yrittää selvitä pelkällä patlomilla. Ei viitsisi lomalla sairastaa. Ensi viikolla olisi paljon sopivampi ajankohta. Kävin Jukan kanssa nopeasti Bangkhaen liikenneympyrän silmälasiliikkeessä katsomassa, josko sieltä löytyisi Jukalle sopivia laseja. Ei löytynyt muuta kuin viereisestä 7-Elevenistä jäätelöt. No, lähdimme sitten pitkän sompailun jälkeen kaupunkiin, Silom Centeriin katsomaan uudestaan niitä silmälaseja, joista Jukka oli sunnuntaina pitänyt. Ne olivat silloin ihan sopivat, mutta nyt kun oli tarkoitus oikeasti käydä ne ostamassa, niin huomasimme, etteivät ne enää sovikaan. Jukka oli käynyt parturissa, eikä kyseiset Ray-Banit näyttäneet yhtään hyvältä lyhyellä tukalla. No onneksi lasit vaihtuivat melko nopeasti Levi’s-merkkiin. En tiedä, olisinko jaksanut samanlaista rumbaa enää uudelleen, mitä koettiin sunnuntaina. Minä puolestani sain aikaiseksi ostaa yhden paidan. En vain ymmärrä, miten voi olla niin vaikeaa löytää tietyntyylistä paitaa Bangkokista! Ilta kului hengaillen Thaisukolla. Löysin koulun kirjastosta Terri Blackstockin kirjan, jonka olen jo jonkin aikaa halunnut lukea. Sydän ihan hypähti ilosta, kun näin sen hyllyllä ja lausekin jäi kesken. Olen saanut melko hyvin kirittyä viime aikoina saamatonta lukemattomuuttani. I’ve kept the air/con on at a little every day for one can’t sleep in the room otherwise. Now I’ve just started to noticed some symptoms of a flu showing up so I think I should try to get along with the patlom. I really don’t feel like getting sick during the holiday. Next week would be much more appropriate. I went to Bangkhae’s glasses retailer at the traffic circle with Jukka to quickly check if they had suitable glasses for him. We didn’t find anything else but ice creams from the next door 7-Eleven. Well we left for town after quite a long time of wavering and went to Silom Center to check out those glasses again that Jukka had liked on Sunday. Well they were nice then but now, when he was supposed to actually buy them, we noticed that those Ray-Bans didn’t suit his new, shorter hairstyle at all. Well luckily we found new Levi’s ones. I don’t know if I had been able to endure another rumba which we experience on Sunday. I found myself buying a new shirt, again. I just don’t understand how it can be so difficult to find a certain kind of shirt in Bangkok!The evening passed by chilling at Thaisuko. I found a book by Terri Blackstock which I have been wanting to read for some time. My heart jumped of joy when I noticed it on the shelf in the school library and I stopped talking in the middle of my sentence. I’ve managed to catch up my shiftlessness with reading a little.

No comments:

Post a Comment