Saturday, 1 March 2008

Thailand - day 31 (MHS-Bangkok)

Meillä oli aamulla vielä puoleenpäivään asti koulua Mae Hong Sonissa. Söimme lounaan, pakkasimme viimeiset tavarat ja sitten Timo vei minut ja Elinan lentokentälle. Elina jäi Chiang Maihin ja minä jatkoin Don Mueangin kentälle, Bangkokiin. Lennot sujui ongelmitta. Don Mueangista otin taksin, jonka kuljettaja löysi kohtuullisen helposti perille Bangkhaen kaupunginosaan ja jopa THaimaan SUomi-KOululle, Thaisukolle. Matkaa oli varmaan jotain 50-60 kilometriä ja siihen kului tunti. Maksoin taksimatkasta 440 bahtia highway-tulleineen. Samalla rahalla pääsisin viikonloppuisin Suomessa varmaan ehkä naapuritaloon asti.
Koulun rehtori, Mikael ohjasi minut huoneeseen, jossa on tarkoitus majoittua tämä lomaviikko. Joni ja Emma, jotka ovat siis koulun asuntolavastaavia ja joiden kanssa olin tarkemmin sopinut lomailustani Bangkokissa, tulivat thai-hieronnasta ehkä puoli tuntia myöhemmin. Yritimme etsiä Cha Amista hotellia ensi viikonloppua varten, mutta ei löytynyt oikein mitään sopivaa.
Illalla luin pikaisesti Agatha Christien ”Kuolleen miehen huvimajan” ja menin sitten nukkumaan. Olen taas niin kiitollinen, että joku on keksinyt ilmastointilaitteen ja patlomin (=tuuletin/puhallin).

The school in Mae Hong Son ended at noon. We ate lunch, packed the few last things and then Timo took me and Elina to the airport. Elina stayed in Chiang Mai and I flew to Bangkok, to Don Mueang airport. The flights went without any trouble at all. From Don Mueang I took a taxi-meter and the driver found the kaupunginosa, Bangkhae rather easily and even the right house, the Finnish school of Thailand (THaimaan SUomi-KOulu), Thaisuko. The trip was probably 50-60 kilometres and it took an hour. I paid for the whole trip including the highway tolls 440 baht. With the same amount of money in Finland I could probably go to my neighbor’s house during the weekend.
The headmaster of the school, Mikael showed me my room where I’m supposed to accommodate myself for this holiday week. Joni and Emma, who are in charge of the boarding and with whom I had talked about my holiday in more detail, had gone to a Thai-massage and came maybe half an hour later. We tried to find a hotel from Cha Am for next weekend but there were nothing fitting.
In the evening I read Dead man’s folly by Agatha Christie and then I fell asleep. I’m again so glad that someone has invented air/con and patloms (=fans).

No comments:

Post a Comment